Jak na zpevnění břicha?

Která žena a muž by nechtěl mít krásně zpevněné břicho? Touží po něm asi každý. Ovšem k tomu je nutné se dopracovat, protože břicho se vám samo nezpevní. Důležité na to, abyste měli pěkné břicho, není jen cvičení, ale také vhodná strava. To ale už zajistí víte, protože každodenní cvičení břicha nepomáhá a nepomáhá.

Většina lidí, která se snaží zhubnout a zpevnit břicho, každý den posiluje břicho a cvičí sedy-lehy či zkracovačky a to i půl hodiny. Dělají to tak i dlouhé měsíce, ale dobrého výsledku se nikdy nedočkají. Tomu se děje z jednoho důvodu, posilováním určité partie těla tuto partii nezhubnete. Tuků se totiž pouhým posilováním nezbavíte, je nutné k tomu přidat aerobní pohyb a samozřejmě i myslet zdravé stravování. Měli byste si proto uvědomit, zda chcete hubnout nebo jen posilovat, protože jste štíhlí, ale vaše tělo není zpevněné.

Na spalování tuků je potřeba cvičit

Pokud víte, že potřebujete zhubnout, máte na těle tuk (špeky), můžete je zhubnout pouze jediným způsobem a to cvičením. Na spalování tuků je vhodné aerobní cvičení - to znamená cvičení, při kterém se využívá při metabolických procesech kyslík. Tuk se začíná spalovat až po 30 minutách intenzivního cvičení. Nutné je také dbát na správnou tepovou frekvenci, protože při příliš vysoké se tuky nespalují, nýbrž se zlepšuje kondice. Mezi aerobní cvičení se řadí jogging, spinning, plavání, aerobic, veslování nebo rychlá chůze.
Při hubnutí byste měli aerobně cvičit alespoň dvakrát týdně.


Na zpevnění je zase nutné posilování

Zpevnění postavy je velmi důležité, pokud nechcete mít postavu jako sulc. Věnujte se posilování alespoň dvakrát týdně. Zaměřte se na celou postavu a pokud chcete zpevnit břicho, tak je zbytečné jej posilovat každý den. Svaly se namůžou a při každodenním cvičení si ani neodpočinou, přičemž relaxace je velmi důležitá.
Nejlepším cvikem na břicho jsou zkracovačky, které byste ale měli provádět správně, jinak nebudou mít účinek a budou vás akorát bolet záda a za krkem. Lehněte si na záda, nohy opřené o zem pokrčte, ruce dejte za hlavu a pomalým pohybem zvedejte horní část asi 15 cm nad podlahu. Trup ale nezvedejte hlavou, pracovat by mělo břicho.

Jak na to jít po porodu?

Zpevnit břicho je také velmi důležité po porodu. Nejlépe se zaměřte na pravidelné cvičení, ležení na břiše a klidně noste i stahovací kalhoty či pásy. Na podrobnější informace se podívejte na tento článek.

Také nepodceňujte stravování

Slyšíte to všude, že při hubnutí se nesmí zapomínat na vyváženou stravu. Strava by se měla skládat z celozrnných potravin, libového masa, ryb, zeleniny a ovoce, mléčných výrobků, ořechů a kvalitních tuků. Naopak byste neměli jíst sladkosti, pochutiny, smažené a tučné pokrmy. Dále je nutné pravidelně se stravovat a nezapomenout pít. Měli byste vypít nejméně 2 litry vody každý den. Další info ke stravování se můžete podívat tady. Každý moc dobře ví, co je a co není vhodné při hubnutí. Horší je to ale v praxi.

Kdy uvidíte výsledky?

Nedá se přesně říct, kdy uvidíte výsledky, protože každý člověk má jinou postavu, kondičku a množství svalů a tuků. Obecně se dá říct, že při správném a optimálním hubnutí zhubnete za týden 0,5 - 1 kg. A při pravidelném posilování břicha poznáte první zpevnění břišního svalstva už po měsíci. Otázkou teď je, zda tyto svaly uvidíte. Pokud je pouze nahmatáte, ale neuvidíte, tak to je z toho důvodu, že jsou schované pod vrstvou tuku a ten musíte spálit aerobním cvičením. Pokud jsou svaly trošku viditelné, tak jste na dobré cestě, protože břicho začíná být již pevnější.

Ve výsledku již za pár měsíců můžete vidět velmi uspokojivé výsledky.